Ile zarobisz latając dronem?

Ile zarobisz latając dronem?

To pytanie z serii “który samochód najlepiej wybrać” i to jest dobra analogia! Odpowiedź, choć nie powinna zaskakiwać ludzi z olejem w głowie, dla niektórych może być prawdziwym szokiem.. 

A brzmi ona “to zależy…

To zależy czy auto ma być szybkie, pakowne czy na każdy teren. To zależy czym będziemy latać, ile materiału (obrobionego lub nie) oddawać klientowi, kto jest naszym klientem i nawet czy możemy liczyć na długoterminową współpracę! Najbardziej jednak istotna będzie jakość zdjęć czy filmów jaki oferujemy w naszym podniebnym biznesie. Klienta nie obchodzi czy to będzie DJI Mavic 2 Pro czy Inspire 2 – klient chce materiał w 4k wieczorową porą, który w dodatku jakoś wygląda. Istota wyceny zleceń z drona nie powinna więc różnić się od cenników fotografów “naziemnych”. 

Zabawna anegdota do tematu – Kiedy zaczynałem przygodę z UAVO i rozmawiałem z INSami (instruktorami UAVO) dowiedziałem się, że droniarze liczą za baterie! – WTF?! – i zawsze doliczaj 1/12 ceny drona – #2 WTF??!

Pytam gościa – jak to?

On – no normalnie. Jak masz na przykład DJI Phantoma 4, który lata 25-30 minut na baterii to liczysz 400zł/bat + 1/12 ceny drona za zlecenie czyli jakieś 7000zł/12 =  583 zł. 

Pytam gościa – dlaczego doliczać 1/12 ceny drona??

On – no bo średnio na 12 zleceniu go rozwalisz, taka statystyka..

Ja już przestałem pytać..

Dobra a teraz sobie to szybciutko przeanalizujmy. Jeżeli liczymy za baterie a nie np. zdjęcie czy min. filmu to cena naszych usług jest zależna od pogody – wiatru, deszczu a nawet śniegu bo przecież w zimę wydajność Li-poli spada prawie o połowę! Nie mogę wybić sobie z głowy podobieństwa do branży hotelarskiej.. powiedzcie mi proszę, co o tym myślicie?

Ja wyceniając swoje usługi zawsze staram się myśleć jak zwykły fotograf – liczę od zdjęcia i zastanawiam się ile realnie moja praca wniesie do czyjegoś biznesu. Jeżeli budżety nie spotkają się z oczekiwaniami to nie robimy transakcji, tyle. Ale serio, co klienta obchodzi ile kosztował mój dron i jaka jest temperatura powietrza (co przełoży się na flight time BSP)? Jak z czymś takim wyjedziemy do klienta to równie dobrze możemy szukać zleceń w akwizycji bo to marketing zbliżonej wartości..

 

A teraz na poważnie. Jeżeli myślisz o zarabianiu z drona to kilka rzeczy weź pod uwagę wyceniając swoje usługi.

1 – Kto pierwszy poda cenę – PRZEGRYWA

Niech ta zasada towarzyszy ci niczym mantra. Jeśli jest to możliwe (a prawie zawsze jest) postaraj się aby to klient pierwszy zdradził jaki budżet posiada na zrealizowanie projektu.  Jeśli to ty pierwszy podasz stawkę, klient gotowy zapłacić więcej, może zgodzić się nie zdradzając ile byłby w stanie tak naprawdę zapłacić. Wierz mi, często można się pozytywnie zaskoczyć. A jeśli budżet klienta nie będzie zadowalający – oszczędzisz czas i nerwy.

2 – 

Share this post

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


Bądź na bieżąco

Zapisz się na newsletter by dostawać informacje o promocjach i kursach w Twoim mieście

ciastko

Ta strona wykorzystuje pliki cookies - używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu